пʼятницю, 28 червня 2013 р.

Програма курсу "Сходинки до інформатики"

Зміст навчального матеріалу й державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
2  клас
35 год. (1 година на тиждень)



Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 Комп’ютери та їх застосування.  (3 год.)
Сучасні комп’ютери та їх застосування. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп'ютерному класі.


Учень (учениця):

має уявлення про сфери застосування сучасних комп’ютерів;
розуміє призначення комп'ютера;
наводить приклади використання сучасних комп’ютерів в різних сферах діяльності  людини;
називає пристрої, що використовуються для обчислення, опрацювання текстів, зображень, передавання повідомлень;
знає правила поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером;
дотримується правил поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером
Основні складові  комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером. (9 год.)
Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер)).
Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером. Поняття про програму. Робочий стіл. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Вікно програми. Завершення роботи з програмою.

Миша.
Наведення вказівника, вибір об’єктів, переміщення об’єктів, подвійне клацання.
Робота з програмами на розвиток логічного мислення та відпрацювання навичок роботи з мишею.

Клавіатура.
Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш.


називає складові комп’ютера (системний блок, монітор, клавіатура та миша, принтер);
розуміє призначення основних складових комп‘ютера;
має уявлення про програму, Робочий стіл, значки;
знає порядок вмикання та вимикання комп’ютера;
уміє вмикати комп’ютер;
уміє коректно завершувати роботу з комп’ютером;
уміє вказувати вказівником на об’єкти, які знаходяться на Робочому столі або у вікні виконання програми;
володіє навичками вибирати об’єкти одинарним клацанням лівої кнопки миші;
володіє навичками перетягувати об’єктів за допомогою миші;
володіє навичками подвійного клацання лівої кнопки миші;
використовує значки  на Робочому столі для запуску програм;
уміє коректно завершувати роботу з програмою;
розрізняє різні групи клавіш клавіатури комп’ютера та їх призначення ;
уміє використовувати клавіатуру для введення окремих символів  та слів кирилицею та латиницею  у середовищі клавіатурного тренажера.
Поняття про повідомлення, інформацію  та інформаційні процеси. (5 год.) 

Поняття про повідомлення. Сприйняття людиною повідомлень. Інформація. Інформаційні процеси: отримання,  зберігання, опрацювання  і передавання повідомлень.
Різні пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями.
Короткі історичні відомості (від абака до нетбука).

Робота з розвиваючими програмами.

має уявлення про повідомлення  та інформацію;
має уявлення про використання повідомлень людиною;
розуміє за допомогою яких органів чуттів людина сприймає повідомлення;
має уявлення про призначення різних пристроїв, що використовуються людиною  для роботи з повідомленнями  (телефон,  диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, ігрові приставки, GPS та ін.);
орієнтується, які пристрої призначені для реалізації яких інформаційних процесів
орієнтується як можна працювати з повідомленнями;
називає інформаційні процеси (отримання,  зберігання, опрацювання  і передавання повідомлень);
наводить приклади інформаційних процесів зі своєї навчальної діяльності і в оточуючому світі;
розрізняє  інформаційні процеси (отримання,  зберігання, опрацювання  і передавання повідомлень).
Алгоритми і виконавці. (4 год. )
Спонукальні речення. Ознайомлення з поняттям команди. Команди і виконавці. Ознайомлення з поняттям алгоритму. Виконавці алгоритмів. Алгоритми в нашому житті.
розуміє сутність понять «команда», «алгоритм»,
розрізняє команди від речень, що не є командами;
наводить приклади алгоритмів із навколишнього життя;
уміє виконати алгоритм, складений для нього як для виконавця.
Об’єкти.  Графічний редактор.(8 год. )
Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей.
 Графічний редактор. Створення об’єктів в середовищі графічного редактора, змінення значень їх властивостей. Комбінування об’єктів, створення зображень. Додавання тексту.
Збереження зображень. Відкриття збережених зображень у редакторі.

має уявлення про об’єкти та їх властивості, значення властивостей;
наводить приклади об‘єктів, властивостей об’єктів, значень властивостей об’єктів;
розуміє призначення графічного редактора;
уміє запускати графічний редактор на виконання;
розуміє призначення інструментів середовища графічного редактора;
має уявлення про  можливості використання  палітри кольорів у середовищі графічного редактора;
уміє використовувати палітри кольорів  у середовищі графічного редактора;
уміє створювати прості графічні об’єкти та їх комбінації; уміє змінювати значення властивостей об‘єктів в середовищі графічного редактора;
застосовує  інструменти середовища графічного редактора для створення зображень за власним задумом;
уміє додавати текст до створених зображень;
поєднує текстові та графічні об’єкти в середовищі графічного редактора ;
уміє зберігати зображення на Робочому столі або в папці, встановленій за замовчуванням;
уміє відкривати в середовищі графічного редактора збережені зображення.
Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів. (4 год. )
Робота з комп‘ютерними програмами на підтримку вивчення  української мови, іноземної мови, математики, образотворчого мистецтва, музики тощо.

розуміє правила роботи з комп‘ютерними програмами підтримки вивчення навчальних предметів;
застосовує правила роботи з комп‘ютерними програмами підтримки вивчення навчальних предметів;
уміє працювати з комп‘ютерними програмами підтримки вивчення навчальних предметів.
Повторення і систематизація навчального матеріалу. Резервний час. (2 год. )



Немає коментарів:

Дописати коментар